De eerste dagen - Reisverslag uit Kingston, Canada van Manuel Bonasia - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Kingston, Canada van Manuel Bonasia - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Manuel Bonasia

Blijf op de hoogte en volg Manuel

23 September 2016 | Canada, Kingston

Zo, vandaag begin ik toch maar met het bijhouden van een blog. Beter laat dan nooit, toch?

Voor de mensen die dit lezen en niet weten wat ik nu doe: van september tot en met december vertoef ik in Canada. Ik studeer een half jaar aan Queen's University in Kingston. Tussendoor en achteraf zal ik af en toe afreizen naar bijzondere plaatsen in de buurt. Via dit blog zal ik jullie op de hoogte houden!

DE REIS

De grote reis begon op 29 augustus. Of eigenlijk: de grote reis zou beginnen op 29 augustus. Vlak voordat ik aankwam op het vliegveld met het afscheidscomité (zusje, vader en moeder) kreeg ik een opvrolijkend sms'je van TUI: ''Goedendag, de vertrektijd van uw vlucht OR395 naar Toronto is gewijzigd naar 30 augustus 07:00''. Kortom, 15 uren vertraging... De reden van de vertraging? Een groot technisch mankement aan het vliegtuig, wat we de ochtend van vertrek te horen kregen in het vliegtuig. Geeft je toch een veilig gevoel! Erg blij was ik niet dat ik ontdekte dat dit is wat TUI met je doet, maar al snel werd duidelijk dat ik gratis in een hotel kon overnachten en daarbovenop nog 600 euro schadevergoeding krijg. Niet slecht, voor een vlucht die maar 290 euro kostte!

De volgende dag was het dan zover: ik zou naar Canada vliegen en dit keer dan ook echt! Vroeg uit de veren (iedereen die mij kent, weet dat vroeg opstaan een van mijn favoriete bezigheden is), ergeren aan volle bussen die niet op tijd naar het vliegveld rijden, enorme rijen voor de incheck-balies omdat er maar 2 medewerkers waren voor 300 passagiers, rennen over het vliegveld om het vliegtuig te halen, deze ochtend had alles! Uiteindelijk is alles goedgekomen en kwam ik rond 10:00 aan in Toronto, waar ik direct al een trip gepland had.



TORONTOERISME

In Toronto stond Aletta op me te wachten. Zij studeert een half jaar in Toronto en vond ook dat dit een perfecte dag was om samen Toronto te verkennen. In de stad vergezelde Astrid, een Deense vriendin van Aletta ons. Met zijn drieën hebben we Toronto even goed verkend. Toronto is zonder twijfel een van de mooiste steden die ik ooit heb gezien. De fantastische skyline in het financial district alleen al maakt de stad de moeite waard om te bezoeken. (zie de foto's onderin!) Wat Toronto echt tot een must see maakt, is de diversiteit van de stad. Het heeft naast de fantastische skyline, ook een mooie kustlijn aan het water waar je heerlijk op een terrasje aan het water kan zitten. Ook kan je voor een paar dollar met de ferry naar een van de eilanden onder Toronto. Ook het distillery district is een must see als je in Toronto bent. Het is zo anders dan de rest van de stad en heeft een heel eigen sfeer. Voor een wereldstad is Toronto ook behoorlijk groen.Tenslotte is de universiteit ook heel bijzonder. Ik heb er helaas geen foto's van gemaakt, jullie zullen me op mijn woord moeten geloven. Al met al kan je zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van Toronto. In geen enkele andere stad waar ik ben geweest zou ik vrijwillig 20 km lopen op één dag, puur om de stad te verkennen. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik Toronto bezoek.

Met zijn drieën hebben we dus een groot gedeelte van de stad verkend. We hebben avondeten gegeten met een andere groep internationals en daarna was het alweer tijd om weg te gaan. Familie van mijn opa haalde mij op in Toronto en brachten me naar hun thuis in Georgetown.

GEORGETOWN

Het plan was dat ik zo'n 2 dagen bij de familie in Georgetown zou blijven, maar dit werd uiteindelijk 2 halve dagen. s'avonds laat kwam ik aan, en de volgende dag zou ik om 12 uur alweer vertrekken. Dat was het enige nadeel aan de 15 uur vertraagde vlucht. Toch heb ik het naar mijn zin gehad in Georgetown en ik ben zeker van plan weer terug te gaan om de familie weer op te zoeken. Veel meer dan slapen en een canadeze bankrekening openen heb ik er nu niet gedaan.

KINGSTON

Het moment was dan toch echt gekomen dat ik naar Kingston moest reizen, de plek waar ik 4 maanden zal 'studeren'. Georgetown-Kingston lijkt niet heel ver op de kaart, maar dat blijkt toch vies tegen te vallen. Het duurde zo'n 5 uren voor mij. Familie bracht me naar het treinstation in Toronto en vanaf daar nam ik de 100 dollar trein naar Kingston. Toeval wilde dat ik in de trein naast een andere Manuel zat, ook een student in Kingston. De eerste echte Canadees die ik tegenkom en mee praat in Canada en hij heet ook Manuel.... Maargoed, hij was zo slim om een film op zijn laptop te hebben dus de hele reis hebben we mooi een film gezien en voor we het wisten waren we al in Kingston. De Canadeze vriendelijkheid die we allemaal van het stereotype kennen heb ik bij deze Manuel zeker mogen ervaren. Hij heeft me geholpen om ook daadwerkelijk bij mijn appartement/resort te komen o.a. door samen een taxi te nemen.

Uiteindelijk ben ik dus s'avonds aangekomen bij mijn appartement (655 Princess street, unit 109, K7L 1E7, Kingston voor de liefhebber). Ik had alleen één probleem: mijn kamer was compleet leeg. Ik had geen matras, bed of ook maar iets. Zelfs geen avondeten! Gelukkig had ik wel een lunchpakket meegekregen van de lieve familie uit Georgetown, dus ik heb dat maar snel als avondeten gegeten en ging daarna als de wiederweerga maar op zoek naar een matras o.i.d. Het was echter al redelijk laat (20:00) en weinig winkels waren nog open. Met andere woorden: ik faalde jammerlijk in het vinden van een matras. Een hotel was ook geen optie meer zo laat dus ik zat met een klein probleem. Uiteindelijk heb ik om 10 voor 9 nog een soort Canadeze action gevonden die kussens verkocht. Beter dan niets toch? Ach en om eerlijk te zijn was ik zo moe dat ik zo in slaap viel die nacht, ook al sliep ik op de grond in mijn kamer met slechts een kussen voor mijn hoofd.

De eerste nacht in Kingston was dus niet meteen de beste, maar dat mag de pret niet drukken want ik heb in de afgelopen 3.5 weken al een hele leuke tijd gehad. Meer daarover de volgende keer! Wanneer ik weer schrijf weet ik niet, dat hangt af van hoeveel tijd ik heb.

Tot ziens en bedankt!

PS: vergeet niet de foto's hieronder te bekijken








  • 25 September 2016 - 20:28

    Titia:

    Leuk om te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manuel

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 106165

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 31 December 2016

Semester in Canada

Landen bezocht: