Halloween in Toronto - Reisverslag uit Kingston, Canada van Manuel Bonasia - WaarBenJij.nu Halloween in Toronto - Reisverslag uit Kingston, Canada van Manuel Bonasia - WaarBenJij.nu

Halloween in Toronto

Blijf op de hoogte en volg Manuel

03 Januari 2017 | Canada, Kingston


Tijd voor een nieuw blog nu de laatste 2 weken zijn ingegaan en ik niet veel tijd meer over heb. Waar ik vorige keer stopte bij Halloween in Kingston, zal dit blog gaan over Halloween in Toronto. Na de nacht uit mijn vorige blog ging ik op de vroege ochtend weg richting Toronto. Het werd weer tijd om Aletta op te zoeken en het mooi Toronto verder te ontdekken. Bovendien stond er een NBA wedstrijd op het programma! Genoeg redenen om even uit Kingston te ontsnappen en weer wat leuks te doen dus.

Begin van de middag kwam ik aan in Toronto, waar Aletta me al aan het opwachten was. Direct begonnen we onze tour door Toronto. Het begon bij de Zweinstein-achtige universiteit. Toch een stukkie indrukwekkender dan Queen’s’s campus. Het was al wel lunchtijd, dus we besloten maar even naar het Eaton Center te gaan eten. McDonalds was niet echt een optie want wie gaat op vakantie nou naar de McDonalds?!?! Ik heb me dan ook laten overhalen door Aletta om voor het eerst in mijn leven het verschrikkelijkste eten ooit te eten: Sushi. Dat was eigenlijk best prima te eten, geen idee of het door Toronto komt maar ineens lus ik Sushi. Na dat wonder was het tijd voor nieuwe wonders, dus we gingen verder de stad in op zoek naar wat moois. Al snel kwamen langs een beroemde graffiti straat die best wel ghetto overkwam, een brug met prachtig uitzicht over het spoor en de skyline van Toronto, en een boot. Die boot die bracht ons weer wat dichter bij het mooie Grou en Leeuwarden (daar komen boten vandaan enz), dus natuurlijk moesten we hier ff foto’s maken. Een foto maken van ons tweeën met niemand om de foto te maken bleek nog behoorlijk moeilijk haha, maar met 2 mobieltjes en een hoesje als ondersteuning was het uiteindelijk toch gelukt :) goeie informatie he?

Daaropvolgend gingen we nog even naar Toronto-strand, wat bijna net zo mooi was als de groene ster. Het was helaas wel wat te koud om te zwemmen of te kanoën, dus we hielden het maar bij cocktails drinken. Avondeten deden we in een restaurant met de grootste verzameling Nederlanders die ik in mijn tijd in Canada heb gehad. Ik, Aletta, Fleur+familie en Evy+familie. Grote Nederlandse boel dus! De meeste familie ging in de avond echter weg, maar Fleur’s broer bleef nog even om Halloween mee te vieren, wat die avond op de planning stond. Qua kostuum had ik een bouwvakkers outfit geleend van mijn huisgenoot Alec, die het van zijn werk had meegenomen. Aletta en haar gang gingen als de enige echte power rangers, Floris incluis. Het feest begon bij exchange vrienden in een coop-huis, maar errruuug gezellig was het daar niet echt. Gelukkig gingen we snel naar een club (vergeet de naam er steeds van) en eenmaal daar was het erg leuk! Een stuk betere Halloween experience dan in Kingston!

De volgende dag wandelden we in de middag door Kensington Market. Een beroemde markt die die dag extra speciaal was om een bepaalde reden. Iets van dat het de laatste was ofzo geloof ik. Doet er ook niet echt toe. Het was een mooie ervaring in ieder geval! Bandjes overal op straat, overal eettentjes, straat-reggae en mooi versierde huizen. Behoorlijk bijzonder om mee te maken! Hierna gingen we door naar Toronto Island met de ferry, waar een spectaculair uitzicht op ons stond te wachten: de Toronto skyline vanaf het water. Wauw. Nogmaals, check de foto’s! Binnen een uur stonden we alweer aan de Toronto kant van het water, waar Aletta naar huis ging om het nodige schoolwerk te doen. Voor mijzelf was dit een erg mooi moment om naar een bijzondere voetbalwedstrijd te gaan. Ik vertrok dus naar het BMO-Field om de wedstrijd te zijn, soms rennend omdat ik half verdwaalde en niet te laat wilde komen, maar uiteindelijk kwam ik aan. Heel mooi om eens een andere wedstrijd live te zien dan Cambuur. Het was Toronto FC tegen New York City FC. Een bloedstollende halve finale in de nacompetitie. De winnaar over 2 wedstrijden ging naar de finale van de eastern conference. Voor de 95% van de mensen die het niet meer snappen: het was een erg belangrijke wedstrijd. Gelukkig wonnen ze dan ook! Het duurde zon 84 minuten, maar uiteindelijk beloonde Altidore zijn goede wedstrijden met een doelpunt, waarna ook een onbekende speler nog een keer scoorde. 2-0 overwinning! Het was zeer bijzonder om grote sterren live te zien spelen, vooral Giovinco, de Messi van de MLS. Wauw, alles dat hij deed veranderde in goud. Ook David Villa aan de andere kant speelde een goede wedstrijd. Fat Frank kwam wat lui over, maar het was mooi om zo'n legende te zien spelen in het echt. De andere levende legende, PIRLO, speelde helaas niet. Voor de echte fans: Michael Bradley speelt ook bij TFC en maakte in deze wedstrijd duidelijk dat ook hij nog steeds een van de beste spelers van de MLS is. Goed, de wedstrijd was afgelopen, iedereen juichen en ik kon weer naar huis. Ik had nog niks gegeten dus had sterk de neiging om alsnog naar de McDonalds te gaan, maar gelukkig had Aletta ineens ook eten voor mij klaargemaakt dat ik nog kon opwarmen, erg chill!

De volgende dag, tevens, de laatste dag, was iets rustiger. Aletta moest weer ff bezig en had bovendien bepaalde dingen die ik wilde doen zelf al gedaan, dus ik ging zelf op pad. Highlight van de middag was de CN Tower. De beroemde grootste gebouw van Toronto, met uitzicht over de hele stad. Zie de foto’s voor dat coole uitzicht! Op de lange terugweg nog even langs wat bijzondere plekken gelopen (Trump tower, het bankencentrum, oude city hall, ontario legislative building). Dat het een lange loopweg was maakte niks uit, want Toronto is echt een enorm mooie stad om door te lopen. Mooiste stad die ik heb gezien tot nu toe denk ik.

Het laatste avontuur in Toronto kwam daarna, toen ik met Aletta naar een NBA wedstrijd ging. De Toronto Raptors tegen de Denver Nuggets. Iedereen dacht dat Toronto wel ff heel dik zou winnen, vooral na het eerste kwart toen ze zon 20 punten voor stonden, maar uiteindelijk werd het nog erg spannend! In het laatste kwart stonden de Nuggets zelfs voor! Gelukkig redden uitblinkers Demar DeRozan, Kyle Lowry en Valenciunnas de punten voor de raptors. Eindstand: 105-102. Erg mooi dus dat het alsnog een erg aantrekkelijke wedstrijd werd! En gelukkig ook dat het minder indrukwekkende gedeelte gebeurde toen Aletta en ik het halve stadion rond moesten lopen omdat we verkeerd zaten haha. Wat ook indrukwekkend was: Aletta, die een beetje nieuw was in het basketbal (maar na dit natuurlijk een die-hard fan is geworden... toch?) op het laatst de aanmoedigingen vanaf de tribune harder meezong dan ik!

Na deze wedstrijd was het wel weer mooi geweest en kon ik naar huis, met een ontzettend leuk weekend achter de rug! Voor herhaling vatbaar. In ieder geval, dat was het weer voor dit blog, Volgende gaat over de trip die een weekje later begon: NEEEEEW YOOOOOOORK

PS: de vele videos komen later, dus kom nog een keertje terug naar dit blog of op facebook om de videos te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manuel

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1189
Totaal aantal bezoekers 106170

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 31 December 2016

Semester in Canada

Landen bezocht: